Archeológia východoeurópskej hudby, pásmo Přeslechy a správa o budúcnosti umenia a technológií
Dva nové mixy prezentujú zvukovú archeológiu východeurópskej hudby: prvý predstavuje maďarskú avantgardnú hudbu 70. a 80. rokov – od folku a freejazzu cez počítačovú hudbu z roku 1984, elektronické experimenty až po tzv. „sound sculptures“, zvukovým sochám a hrám od autorov, akými sú napr. Katalin Ladik.
***
Druhý mix sa zas zameriava na sovietsku, resp. ruskú scénu 80. a 90. rokov. Prezentuje hlavne underground, so zameraním na hovorené slovo, ambient, punk a hip hop. Autorom je Ildar Zaynetdinov z rešpektovaného ruského labelu Gost Zvuk / ГОСТ ЗВУК.
***
R(A)DIO(CUSTICA), intermediálny portál Českého rozhlasu Vltava zameraný na radioart, v sobotu odvysielal premiéru 3‑hodinového zvukového pásma Přeslechy. Kolážová kompozícia poskladaná z úlomkov terénnych nahrávok, zvukových prechádzok, ale aj krátkych rozhovorov a komentárov odokrýva otázky spojené s fenoménmi počúvania, ticha, hluku i sonickej ekológie. Medzi zvukových umelcov, ktorých zvukové kompozície alebo nahrávky, si v rámci pásma Přeslechy budete môcť vypočuť, patria napríklad Michal Kindernay, Stanislav Abrahám, David Pevný, Šarka Zahálková, Miloš Vojtěchovský s Ráchel Skleničkovou, John Grzinic alebo Udo Noll.
***
Serpentine Galleries sprístupnili správu o (osobne, skôr dystopickú víziu) budúcnosti umenia a technológií Future Art Ecosystems: Art x Advanced Technologies. Jej spoluautori Ben Vickers a Victoria Ivanova napísali pre artnet krátke zhrnutie s tromi základnými bodmi: vplyv a možný vstup technologického sektora do kultúry a umenia, vertikálna integrácia umeleckých štúdií, a úloha umenia v inováciách a výskume.