|
Terminal: Pod sladkastým hollywoodskym povrchom vo forme dramatickej zápletky, peknej baby a happyendu sa ukrýva celkom zaujímavé zamyslenie o živote súèasných ¾udí, ktorí ako píše Zykmunt Bauman, sa pasívne ocitajú v roli cestovate¾a. Prvé momenty, keï je divák donútený prežíva s hlavným hrdinom prijatie takého non place ako je letisková hala za svoj domov sú naozaj desivé, postupne zisuje, že sú vlastne všetci v poho... zuzana Po 20 sep 2004 22.10
27. septembra koneène príde na to, èo sa od Warp records dlho oèakávalo. Mnohé produkty hudobných revolucionárov vydávajúcich v jednom z k¾úèových labelov hudby posledných desiatich rokov totiž prichádzali na svet spoloène s rovnako revoluènými klipmi. Èo nájdete na prvom oficiálnom DVD prezrádza už názov Warp Vision (The Videos 1989-2004). Pre menej informovaných, budú to obrazové stvárnenia skladieb Aphex Twina, LFO, Autechre, Jamie Lidella etc. filmármi ako Chris Cunningham, Jarvis Cocker, Douglas Hart etc. Ako by to nestaèilo, Warpáci ešte s¾ubujú hodinový mix CD v podaní dvoch londýnskych DJov (Buddy Peace, Zilla). oliver Št 16 sep 2004 18.15
Èasy optimistov sa na internete nekonèia: ïa¾šou miniutópiou sa pre dnes stáva prelínanie publika s tvorcami médií. Vizonárom, ktorý nám to všetko vysvetlí je novinár Dan Gillmor, v zrozumite¾nej a èítavej knihe We the media. Vezie sa na vlne blogy-wiki-open source žurnalizmus, no nezostáva len pri plochom ohlasovaní revolúcie, svoje tézy objasòuje na konkrétnych príkladoch. Jednou z nich je, že tvorba správ sa bude v budúcnosti podoba viac na "konverzáciu," ako na "prednášku", ktorá bola donedávna prevládajúcim modelom komunikácie v médiách. Kniha je podobne ako celá blogging komunita plná rozporov a pochybností, tie však najlepšie objavíte sami, ak si knihu stiahnete v Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike licencii. èuèo St 15 sep 2004 12.38
Suicide bombing ako lifestyle vo¾ba. Simon Tyszko: "Kapitalizmus zdoláva odpor nie priamou konfrontáciou, ale jeho komodifikáciou. Znaky a symboly revolúcie s profitom predáva." Suicide Bomber Barbie sa v nelimitovanej handmade edícii predáva za 750 libier, výažok putuje do Amnesty International. dušan Pi 10 sep 2004 11.01
<< < strana 6/14 > >> |
|
Ars Electronica 2004 bola o Japoncoch, notebookoch, parties, ružovej kabelke, 22 euro a hlavne interaktivite s miestnym výahom. Skupina obèanov prevažne slovanských národností poòala interaktívny výah po svojom a do umeleckého procesu zapojila aj pracovníkov servisu. Napchali sa totiž sedemnásti do výahu pre 13 osôb a výah zo seba (ne)vydoloval výkon (a v umení predsa o výkony ide!) o ktorom tvorcovia interaktívnej inštalácie urèite nemali potuchy. Z umeleckých inštalácií paradoxne najviac zaujali staré médiá ako noviny, západ slnka, vínne mušky a i.
zuzana Po 06 sep 2004 15.12
|
|