


|
Tentoraz dvojdòové a multimediálne pokraèovanie priebežného koncertného cyklu Digitópia už po štvrtýkrát uvádza originálnych hudobníkov, ktorí pod¾ahli novým a netradièným médiám. Traja Austrálèania, jeden Japonec, dvaja Španieli a dvaja Èesi. Dva veèery plné zvukov a obrazu.
Program Digitópie IV
20.5 štv 20.00
GO AUSTRALIA!
Mark Harwood (AU) - sticks, electricity, fire
Anthony Pateras & Robin Fox (AU) - live improvised electronics, antique synthesizers, digital manipulation
Robin Fox (AU) - electromagnetic activity, audiovisual solo set
Nekompromisný laptopový veèierok spojený s minimalistickou videoprojekciou v podaní protinožcov. Traja mladí Austrálèania združení pod labelom Synaesthesia prichádzajú po prvýkrát na Slovensko rozbali svoju audiovizuálnu šou.
21.5 pia 20.00
DIGITOPIA VS ANALOGIA
Koberce, záclony (CZ):
Ivan Palacký - gitara, minidisk, hraèky, spev,
Vìra Lukášová - videomix
Cremaster (ES):
Alfredo Costa Monteiro - objekty na elektrickej gitare,
Ferran Fages - mixpult so spätnou väzbou
Aki Onda (US/JP) - kazetové magnetofóny, gitara, elektronika
Èesko-španielske improvizaèné stretnutie oscilujúce medzi tichom a hlukom, manipulovanými mikro-nahrávkami a filmom upravovaným v reálnom èase. Na záver lahôdka v podobe vystúpenia japonského zvukového kúzelníka.
Španielski hráèi z dua Cremaster sú aktívnymi èlenmi barcelonského improvizaèného kolektívu Iba. Spojivom a východiskom ich spolupráce je skúmanie hluku. Pri práci so svojimi nástrojmi sa stále viac zameriavajú na primárne zvukové zdroje.
Ivan Palacký (1967) je vyštudovaný architekt, no živí sa hudbou. Hral v rôznych skupinách a podie¾al sa na mnohých zaujímavých projektoch v rámci èeskej alternatívnej scény. Väèšine ¾udí je známy ako èlen formácie Sledì, živé sledì, dnes je èlenom ambi(val)entného dua Tílko a dvojèlenného projektu Koberce, záclony, s ktorým prichádza aj do Bratislavy. Hrá na akustickú gitaru, obèas si na vernisážach zaimprovizuje na fén alebo krájaè na vajcia. Vedie si zvukový denník zo všetkých svojich ciest - zaznamenáva útržky príbehov, podivné zvuky a rozmanité “akustické chyby”.
Aki Onda (1967) je výraznou osobnosou súèasnej japonskej scény "technologických" improvizátorov. Do Bratislavy priváža svoj projekt Casette Memories - dlhoroèné zvukové denníky. Onda skúma hlbiny zvuku, možnosti retro média magnetófonovej kazety a ukazuje ¾udský rozmer technológie, jej poéziu a sentiment no zároveò nevypoèítate¾nos i èasté zlyhania.
Aki Onda úspešne pôsobil ako hip-hopový producent, v skupine Audio Sports hral spolu s Nobukazu Takemurom a Yamatsuka Eyeom (Boredoms, Naked City Johna Zorna). Spolupracoval aj takými osobnosami ako Yoshihide Otomo, Tujiko Noriko, Haco, Ikue Mori, Blixa Bargeld èi Linda Sharrock. Ako fotograf nieko¾kokrát vystavoval v Anthology Film Archives v New Yorku, umeleckom centre vedenom filmárom Jonasom Mekasom. Mienkotvorný britský hudobný èasopis The Wire oznaèil jeho sólový album Casette memories 2 za jeden z najpozoruhodnejších poèinov minulého roka.
|