everything is new but 3/4.   http://34.sk   english

UNARFILM z HRAnic :: film bezHRAnièný
Saša Gojdičová
 

 

 

 

 

 
 
Prvý bod manifestu o filme pod¾a Petra Marka: „Žádné hranice Je dovoleno vše, co neèiní zlo. Žánr není podstatný.“
 
„Otevøené srdce uvítá otevøené dílo“, hovorí Petr Marek v súvislosti s najznámejším filmom z dielne UNARFILMU s názom Láska shora, ktorý bol nedávno uvedený v audiovizuálnom klube A4 a v Èechách ho máte možnos vidie v kinodistribúcii. V nede¾u 25. 4. o 20.00 zoskupenie UNARCLUB osobne zavíta do A4 – nultého priestoru (Nám. SNP 12 v Bratislave), tvorcovia Petr Marek, Jiøí Nezhyba a Jiøí Nebeský prídu predstavi svoju vybranú tvorbu.
 
Urèujúcou postavou UNARFILMU je režisér väèšiny filmov Petr Marek. Narodil sa v roku 1973 a ako desaroèný natoèil svoj prvý film. Spolu so spolužiakmi na strednej škole pre vlastnú potrebu inteligentnej a uvo¾nenej exhibície zakladajú extravagantné kultúrne združenie UNARCLUB. Z tejto partie tvorivých ¾udí èoskoro vzniká improvizujúca divadelná skupina Dekadentní Divadlo Beruška, nieko¾ko hudobných formácií, z ktorých najznámejšou je sólový projekt Petra Marka Muzikant Králíèek a filmová skupina UNARFILM. Popri Markovi v òom autorsky èi herecky pôsobia najmä Jiøí Nezhyba a Jiøí Nebeský, Magdaléna Hrubá, Prokop Holoubek a ïalší. Petr Marek, ktorý vyštudoval filmovú vedu a momentálne pôsobí ako pedagóg na FAMU, spolupracuje aj s ïalšími tvorcami ako Vít Janeèek, Martin Mareèek èi dokonca klasik èeského filmu Jan Nemec.
 
UNARFILM však nechce smerova k filmovej profesionalizácii, naïalej stojí na osobných vzahoch jej èlenov. Filmy vznikajú spontánne a nadobúdajú rôzne formy, ktoré sú do istej miery hrou a experimentom s filmovým médiom a jeho možnosami.
 
Druhý bod manifestu: „Filmový film. Všechny složky hovoøí ryze filmovou øeèí a to formou, jež je adekvátní sdìlení. Filmovost. Nikoli zfilmovaná literatura, divadlo...“
 
V súvislosti s UNARFILMOM je dobré hovori o filmoch s odstupom od umenia v elitárskom zmysle slova, nechcú sa tvári inak, než osobne, deklarujú svoju anti-dokonalos, podivnos, slobodu a rados amatéra. Raz ide o vizuálne denníky svojich tvorcov, inokedy ide o impresionistickú obrazovú koláž, videoklip, dokument alebo èo najtrápnejšiu paródiu akèných filmov. A nikto vám nezaruèí nijakým pekným reklamným sloganom, že sa vám to zaruèene bude páèi.
 
Pre svoj veèer v A4 vybrali èlenovia UNARFILMU tri filmy:
 
Film Petra. Réžia Petr Marek, 1996, 45 min. Autorský film Petra Marka. Montážnická klauniáda o ztrátì a hledání víry.
 
Všechno na Mars! Réžia Petr Marek, 1997, 30 min. Pocitová montáž, blížíci se poetice strukturálního filmu. Pøíbìh o touze po francouzském ráji.
 
My life opodál. Réžia P. Marek, J. Nebeský, 1996, 55 min. Èerná komedie o pøátelství a nièivé síle èasu.
 
 
web Unarclubu
TRI DNI DOKUMENTU – filmový životabudiè Avízo
Legendárna dvojica videoartu :: THE VASULKAS Avízo
Kde bude, tam bude ... na 30. Letnej filmovej škole v Uherskom Hradišti. Avízo
MARTIN BLAŽÍÈEK verzus FILMOVÉ STEREOTYPY Avízo
"Verité" v rukách mladých švédskych filmárov STAVRO Avízo
Nekoneène? aktuálne filmy dokumentaristu Mareka Kuboša Avízo
Dekadentní divadlo Beruška: okamžitý low-fi muzikál Avízo
Jihlava 2003: Ve¾ká októbrová dokumentárna revolúcia Avízo
 
články autora
Petr Hátle: Revolúcie v Obraze 26

 
 

<< < 1/1 > >>
 
meno
odkaz
 
email
subjekt
kontrola (vpíšte sem slovo TOBAGO veľkými písmenami)
 
 
<< späť
©20023456789101112 atrakt art  |  emigre by satori