

|
Na dubovo basové podklady postupne ukladá ïalšie vrstvy clicks‘n‘cuts zvukov, z ktorých sa obèas prederie do popredia krátky fragment melancholickej melódie. Na novom albume je to však inak: jemné a hravé praskoty ustupujú hip-hopovo ladenej atmosfére ažkých a minimalistických beatov obohatenej o skutoèný rap. Viac Pole o sebe prezrádza v rozhovore, ktorý sa uskutoènil poèas jeho nedávneho koncertu v Bratislave.
Tvoje doterajšie nahrávky boli kombináciou dub music a clicks‘n‘cuts. Na novom sólovom albume ale poèujeme iba rovné beaty, šumy a praskoty sa skoro úplne vytratili. Chcel si naštva svojich fanúšikov?
No, ak mám by úprimný, cítil som sa už trocha nudne pri omie¾aní tých istých postupov. Myslím, že všetky tie klikance sú už tiež rovnako prefláknuté. Pre mòa ako producenta zvukov je dôležité rozvíja vlastný zvuk a skúša nové možnosti.
Jan Jelinek experimentuje s hlasom, Atom Heart alias Uwe Schmidt h¾adá pre svoj nový projekt speváèku, na tvojom novom albume po prvýkrát poèujeme spev. Je to len náhoda, že najväèšie hviezdy nemeckej elektronickej hudby sa rozhodli nerobi iba inštrumentálnu hudbu?
Hm, myslím, že je to prirodzený rozvoj. Po viac než desiatich rokoch inštrumentálnej hudby je zaujímavé znova využi ¾udský hlas v úlohe samostatného nástroja. Myslím, že to funguje a robí scénu súèasnej elektronickej hudby zaujímavejšou.
Ako si prišiel práve na rappera Fat Jona z amerického Ohia?
Stretol som ho v Berlíne a keïže je fakt skvelý a okamžite pochopil o èo ide, vedel som, že to bude správny partner. Práca s ním šla ako po masle.
V zaèiatkoch svojej kariéry si tvrdil, že tráviš ve¾a èasu redukovaním zvukových štruktúr mojich skladieb tak, aby si vytvoril jednoduchý, no silný základ. Stále si za tým stojíš?
Absolútne. Moja základná idea je stále rovnaká.
Veríš v existenciu scény, ktorú novinári oznaèujú ako New Sound of Berlin?
Nemám rád tieto znaèky. Berlín má ve¾kú scénu a nájdete tu ve¾kú rozmanitos hudobných žánrov od techna, cez clicks & cuts, industriálu, rocku až po jazz. Je zjednodušujúce hovori o Berlin sounde, tých soundov je totiž nieko¾ko.
Takže neveríš ani v komunity spriaznených hudobníkov?
Nie. Verím v diskusie.
Label ~ Scape vznikol v roku 1999 a okrem tvojich nahrávok produkuje napríklad aj Barbaru Morgenstern èi remixy Depeche Mode od Egoexpress. Preèo èlovek spoluvlastniaci nezávislé vydavate¾stvo vydá album pod hlavièkou ve¾kého vydavate¾a?
Mute je už vyše dvadsa rokov jeden z mojich najob¾úbenejších labelov. Myslím, že pre hudobníka je lepšie, ak nemusí sám predáva vlastné nahrávky. Môžem viac èasu venova výluène hudbe.
Na nedávnom koncerte v Bratislave si hral skladby z nového albumu, ale v trocha inej úprave. Vždy to tak robíš?
Každý koncert je špeciálny. Väèšina vecí bola naozaj z nového albumu, len som ich zahral viac dubby. Tak mi to sadlo do atmosféry veèera.
Vïaka Miloshovi za poskytnutie fotiek a zorganizovanie akcie>
|